Microdata is een data toevoeging aan programmeertalen zodat zoekmachines en browsers de inhoud goed kunnen begrijpen en weergeven.
Meer informatie over: Microdata
Gerelateerde pagina’s m.b.t. het begrip ‘microdata’ op de website van Arloz
Informatie over: Microdata
Soorten microdata en de voordelen!
Er zijn vele honderden elementen om de inhoud van je webpagina te specificeren met microdata. De meest bekende zijn de reviews en klantenbeoordelingen, prijs, merk, maat, gewicht, inhoud, kleur, doelgroep, geslacht etc.
Denk aan alle basis data elementen die er zijn voor e-commerce producten, reizen, hotelkamers boeken, openingstijden en eten bestellen. Hieronder zie je de prijs (40,00) en voorraadgegevens (Op voorraad) van een product op een webpagina van Arloz,
Beter bereikbaar met een “bel me” telefoonnummer button!
Verder zijn er ook de n.a.w. gegevens zoals o.a. je telefoonnummer. De weergave van een button met je telefoonnummer bij je zoekresultaten maakt het voor een klant of relatie extra makkelijk om direct contact op te nemen.
Met 1 klik kan je gebeld worden. Je kan dus relatief eenvoudig je zoekmachine weergave verrijken met extra data!
Zoekmachine resultaten van Google en Microdata
Google werkt hard om de inhoud van een webpagina te begrijpen. U kunt Google daarbij helpen door aanwijzingen in de programmeercode te geven over de betekenis van een pagina a.d.h.v. gestructureerde gegevens / microdata.
Microdata in de zoekmachine van Microsoft Bing
Vaak is het zien van microdata tussen de zoekresultaten de makkelijkste manier om te begrijpen welke voordelen microdata hebben.
Gestructureerde gegevens en microdata in de e-commerce
Een juiste invulling van de gestructureerde gegevens en data is cruciaal voor e-commerce websites. Zoals u tegenwoordig in de Google zoekresultaten kan zien staat er naast de webpagina titel en omschrijving tegenwoordig ook vaak een foto van het product, of de prijs, of het in voorraad is en/of in welke categorie het product valt.
Deze extra informatie die in de zoekresultaten te getoond kan worden, is er te zien dankzij het toevoegen van ‘gestructureerde gegevens’ (structured data) aan de website of webshop pagina’s.
Waarom microdata gebruiken?
Door gebruik te maken van gestructureerde data en microdata gegevens wordt je weergave tussen de zoekresultaten sterk verbeterd. Zoekmachines laten extra data zien bij de zoekresultaten, en beoordelen webpagina’s met de juiste microdata ook beter dan webpagina’s zonder microdata.
Ondersteunt je pagina uitgebreide resultaten a.d.h.v. microdata? Test je website of webshop pagina’s via de onderstaande test tools van Google.