Internet marketing

Internet marketing

Er zijn heel veel manieren om internet marketing te gebruiken om je aanwezigheid op het internet te vergroten. In eerste instantie lijken veel webwinkels en websites op elkaar, echter dat is wat je aan de 'voorkant' ziet. De echte 'kracht' van een website zit hem echter aan de 'achterkant', in de code en structuur, in de database, in de 'content', en hoe je hier mee omgaat.

Internet marketing

Internet marketing, versterk uw online positie door gebruik te maken van data en

Webwinkel database optimalisatie en product verrijking is mijn inziens het belangrijkste onderdeel voor een goede internet marketing omdat 'data' de bron is.

Het voordeel van 'Arloz' is dat ik zowel het ontwerp als het programeergedeelte begrijp en deze op elkaar afstem voor internet marketing. Zo creëer je dus technisch goede en content relevante interpagina's.

Daarnaast is de inlaadsnelheid van internetpagina's, hoe snel je de 'content' kunt tonen op elk denkbaar platform een belangrijk factor.

Simpel gezegd: De kracht en snelheid van een Ferrari zit onder de motorkap, en optimaal gebruik maken van die kracht en snelheid zit hem in de bestuurder en is afhankelijk van het type weg waar op gereden wordt!

Webwinkel database optimalisatie is mijn inziens het belangrijkste onderdeel in de internet marketing.

Naast marketing en advies kan Arloz ook ontwerpen en optimaliseren voor het internet.

Arloz, design, marketing en advies! + SEO

Pagina's gerelateerd aan 'internet marketing' op Arloz.nl!

Database optimalisatie voor Adwords, affiliate en internet marketing

Als je als bedrijf een goede database opbouwt met relevante content m.b.t. je website of webwinkel producten, dan ga je daar in de loop van de tijd steeds meer profijt van krijgen.

In den beginne (voordat de termen zoals "Big Data, Datasets" veelvuldig gebruikt werden in de e-commerce) adviseerde ik altijd de 'begrippenlijst' bij bedrijven om zodoende niet enkel informatie te geven aan de bezoekers van de website/webwinkel maar ook om klanten aan te leren data te gaan verzamelen, die je later weer kunt gebruiken voor extra informatie op je website, SEO en vindbaarheid, Adwords en andere vormen van internet marketing.

voorbeeld van een begrippenlijst uit 2010

Een voorbeeld van een begrippenlijst uit 2010: www.wittewoningmakelaars.nl/.../begrippenlijst.html

Anno 2016 is iedereen in de e-commerce zich bewust van goede data echter merk je dat het merendeel zich richt op klantendata i.p.v. op data die de content verrijken en product data aanvullen, en dus de webshop en het product aanbod verbeteren.

Een bestaande klant op maat bereiken, of een compleet nieuwe klant binnenhalen?

Klantendata is goed voor gepersonaliseerde e-mails en direct marketing echter het merendeel van de mensen die u potentieel kunt bereiken zijn nog geen klant. Dus waar besteedt u liever uw energie aan? Een bestaande klant op maat bereiken, of een compleet nieuwe klant binnenhalen?

En niet te vergeten dat er nu al eigenlijk praktisch legaal complete klantprofielen gekocht kunnen worden vanuit alle informatie die op dit moment in de sociale media platformen bekend zijn! Net zoals de Google 'spider' het web doorzoekt en data verzamelt zo zijn er duizenden 'spiders' actief die niks anders doen dan dataverzamelen voor klantenprofielen!

In hoeveel online winkels vind je tegenwoordig naast het huidige productaanbod ook overzicht van wat de producten eigenlijk zijn? Of wat bepaalde termen (mode stijlen, productnamen) eigenlijk betekenen?

Een goed voorbeeld hiervan zijn de seizoenscollecties in de mode industrie en bij de online kledingwinkels. In de winter zijn ze druk om de 'winterjas' en winteraccesoires te promoten, in de zomer druk in de weer om de 'zomerjas' en zwemkleding te promoten. En aan het einde van het seizoen verdwijnen alle pagina's weer en is er niks te vinden m.bt. de voorgaande seizoenen.

De pagina's zijn weg, alle 'data' & 'content' is verdwenen en de opgebouwde waardes in Google zijn ook weg! En een jaar later herhaalt dit alles zich weer.

Terwijl het zo makkelijk is een zomercollectie en een wintercollectie pagina te maken die je elk seizoen weer opnieuw kunt gebruiken. Tijdens het huidige seizoen vertel je over de huidige collectie en verwijs je naar de meest belangrijke productcategorieën en product pagina's en voor het aankomende seizoen informeer je de bezoeker over trends en de nieuwe stijlen die er aan komen!

U begrijpt het al er is zoveel te bereiken als je slim omgaat met data. Ik Arlo Zwijnenburg, kan u allerlei opties geven hoe wel slim om te gaan met data die u heeft en had, en er zijn vele opties om extra webpagina's te maken die uw content dus ook vindbaarheid vergroten.

Simpele manieren om de aanwezigheid op het www te vergroten

Er zijn heel veel relatief simpele manieren om je aanwezigheid op het internet te vegroten. Zoek gewoon in Google op relevante termen m.b.t. je eigen website of webshop. En je vindt honderden pagina's waar je je site kunt aanmelden en/of je na overleg een partnerschap mee kunt sluiten.

Meld je website bijvoorbeeld gratis aan bij startpagina's, overzichtpagina's en de bedrijfs- en social media platformen. Verder zijn er vele bloggers en vloggers actief die tegen relatief lage kosten heel veel extra omzet kunnen genereren d.m.v. productpromotie.

De laatste hype (2015) is linkbuilding waar bedrijven beloven dat je webpagina's hoger stijgen in de zoekmachines en dat je per pagina bedrag 'x' afstaat over een bepaalde periode 'y'.

In eerste instantie lijkt dit een goede optie echter als je de kosten gaat doorberekenen, en bekijkt welke resultaten er echt behaald worden dan zijn er vele betere een goedkopere manieren om hetzelfde, en vaak een nog beter resultaat te bereiken in zoekmachines. Met het grootste voordeel dat je zelf ook nog controle hebt over de internetpagina's waar je op vermeld bent, en niet na beëindigen van je contract wordt vervangen door een link van je directe concurrent.

En niet te vergeten dat de 'linkbuilders' vaak gokken met de resultaten en voor de makkelijkste opties kiezen. Terwijl de pagina's en termen waarmee u eigenlijk op pagina 1 van Google terecht wilt komen vaak niet op pagina 1 van Google terecht komen d.m.v. linkbuilding.

Lees ook: Op pagina 1 in Google, is er een heilige graal voor?

Mocht u vragen hebben over 'internet marketing' of meer informatie willen hebben over de mogelijkheden die Arloz biedt m.b.t. 'internet marketing' in combinatie met design, marketing en advies!

Ik, Arlo Zwijnenburg sta U graag te woord voor uitleg en toelichting.

Arloz: design, marketing en advies! + SEO... sinds 1999

Page Up