E-commerce advies

E-commerce advies

Advies en informatie over e-commerce, wat te doen vanuit de huidige situatie, of advies wat te doen om een nieuwe situatie te bereiken. In 1999 ontwierp ik de eerste webwinkels i.s.m. gespecialiseerde e-commerce bedrijven en retailers in Nederland.

Dankzij het compleet ontwerpen van webwinkels, navigatie structuren, product pagina's, cross selling integratie en optimalisatie, registratie processen, nieuwsbrieven, banners etc. heb ik veel kennis verkregen.

Tevens speelde bij diverse retailers het aspect van “online en offline” (Bricks & Clicks) waarin al snel duidelijk werd welke kracht een webwinkel kan hebben als ondersteunend kanaal van een fysieke winkelketen.

Mijn sterkste punten zijn e-commerce design en SEO marketing. Door middel van het verbeteren van webwinkel pagina's voor meer omzet en een betere vindbaarheid en het kritische kijken naar de huidige internetafdeling.

Anno 2016 is de data en het datagebruik van je webwinkel een punt waar vaak veel winst behaald kan worden, hoe beter en uitgebreider de productdata en producteigenschappen zijn, hoe meer je kunt doen met die data op het gebied van o.a. webshop verbetering, marketing, SEO en affiliate marketing.

Naast advies geven kan Arloz ook ontwerpen en optimaliseren.

Arloz, design, marketing en advies! + SEO

Pagina's gerelateerd aan 'e-commerce advies' op Arloz.nl!

Een kritische blik naar uw internetafdeling?

Noem mij eigenwijs, bijdehand, rancuneus, een luis in de pels.... het maakt mij niet heel veel uit. Ik kan geheel objectief een kritische blik geven op de huidige stand van zaken in uw organisatie door de werkzaamheden van de internetafdeling te observeren of a.d.h.v. vragenlijsten inschatten of een medewerker echt verstand heeft van e-commerce of gewoon doet alsof hij/zij er verstand van heeft. Met meer dan 17 jaar ervaring prik ik namelijk snel door de "praatjes" van velen heen.

Vaak zijn de nieuwe lichting e-commerce medewerkers meer op de hoogte van de materie/internet termen dan de mensen die de medewerkers vanuit het hoger kader aansturen, met als gevolg dat het steeds vaker voorkomt dat er een situatie wordt geschetst dat alles goed gaat d.m.v. een hoop internet termen te gebruiken, terwijl de werkelijkheid vaak heel anders is.

Dit verval werd vooral duidelijk met de opkomst van de social media hype waar iemand die wist hoe je moest tweeten al snel een e-commerce marketeer genoemd werd. Verdere mooie voorbeelden zijn ook de LinkedIn profielen van vele jongere e-commerce medewerkers, daar moet u voor de grap maar eens goed doorheen lezen, iedereen lijkt wel een specialist op meerdere vakgebieden terwijl hij/zij pas een paar jaar werkervaring hebben.

Helaas zie ik dit op het hoogste niveau van de e-commerce van retailers in Nederland gebeuren met als gevolg dat de kwaliteit van veel webwinkels over het algemeen achteruit gaat, lees ook dat de potentie van de webwinkel en omzet sterk wordt gedempt.

Mocht u vragen hebben over 'e-commerce advies' of meer informatie willen hebben over de mogelijkheden die Arloz biedt m.b.t. 'e-commerce advies' in combinatie met design, marketing en advies!

Ik, Arlo Zwijnenburg sta U graag te woord voor uitleg en toelichting.

Arloz: design, marketing en advies! + SEO... sinds 1999

Page Up